Mimořádný stroj. Konstrukčně vyvážený, výtečně zpracovaný a perfektně fungující.
SMC Jumbo 720R ukrývá pod kapotami vodou chlazený motor s OHC rozvodem a jednou vačkovou hřídelí. Přenos výkonu je řešen pomocí bezúdržbového, dobře pracujícího CVT variátoru s rozměrnými řemenicemi, jež umožňují velkou změnu převodového poměru. Zajímavostí variátoru jsou i vnější chladicí žebra, která pomáhají chladit prostor variátoru a přispívají k vyšší životnosti převodového řemene. Převodovka je vybavena klasickými stupni vpřed, vzad a silnou redukcí a navíc ještě tzv. parkovacím stupněm, jehož zařazením se zablokují převody. Tím je stroj bezpečně znehybněn i v případě selhání hlavní parkovací brzdy. Řazení je přesné, s krátkým a poměrně lehkým chodem. Motor je vybaven dobře fungujícím elektrickým startérem. Zpracování motoru je mimořádně kvalitní. Přenos výkonu na všechna čtyři kola je řešen pomocí kardanových hřídelí.
Podvozková část
U SMC vsadili vše na kartu spolehlivosti. Vyhnuli se všem anomáliím,
nejrůznějším posilovačům, ramenům z leštěného jantaru, praskajícím
páteřovým rámům a podobným nesmyslům. Zkrátka vyrobili úplně normální
prostorový rám, který tak proslavil Yamahu a podobné značky . A možná i díky tomu je podvozek tak skvělý. Technicky se jedná o prostorový, pevný a tuhý rám z trubek
kruhového průřezu. Na důležitých místech je vybaven plechovými
výztuhami. Svary jsou samozřejmě vzhledné a kvalitní. Zavěšení kol je
nezávislé, s hydraulickými tlumiči a seřiditelným odpružením. Ramena
jsou ocelová a velice solidně dimenzovaná.
Další přednosti
Plně hydraulické, nevadnoucí brzdy s perfektním dávkováním výkonu a perfektně zpracované plasty se zcela novým
a decentním designem. Za zmínku také stojí sedlo. Je velice široké,
dostatečně dlouhé i pro dvě osoby a s výborně vyrobenou PUR vložkou –
tuhou, takže se neprosedí, ale i pohodlnou. Kvalitní duralová kola ve
12″anebo módní 14″velikosti jsou obuta do výtečných šestiplátnových pneumatik
Big Horn. Se čtyřiadvacetilitrovou palivovou nádrží nemusíte mít
strach, že byste při delší jízdě museli nutně vyhlížet čerpací stanici.
Homologované tažné je vítané, stejně tak praktické úložné schránky po
celém stroji. Šmrnc celé téhle krasavici dodává multifunkční palubní počítač.
Nějaké mušky to přeci jen má
Abych jenom nechválil. Nalezl jsem tři chyby, které naštěstí nejsou
zásadní, ale musím se o nich zmínit. První z nich je spíše malicherná –
po dlouhé jízdě se poznatelně zahřeje od výfuku levá strana sedačky.
Druhou chybou, která se mi vážně nelíbí je nemožnost uzamčení schránek
na předních blatnících, takže je nelze využít třeba pro uschování
peněženky. A třetí chybou je použití “módních” pneumatik Big Horn. Jsou
sice skvělé na silnici a šotolinu, ale pro pravověrného “bahňáka” jsou přeci jen trochu husté.
Závěr
SMC Jumbo 720R je mimořádný stroj. Konstrukčně vyvážený, výtečně
zpracovaný a perfektně fungující. Nazval bych jej strojem pro každou
příležitost. Pro každodenní jízdy po silnici, pro dynamickou jízdu
terénem a v neposlední řadě i pro nějakou tu práci. Je to stroj, který
na českém trhu chyběl. Kvalita, design a cena – to jsou vlastnosti,
které mluví jasně ve prospěch nového Jumba.
Zdroj: www.ctyrkolky.com